Porslin och annat på nätet

Under flera år när barnen var små sålde jag mycket av deras urvuxna kläder på Tradera. Jag var också en flitig köpare av porslinet Blå Eld, för att komplettera den servis min syster och jag fått dela på efter mamma och pappa.

Sen la jag ner. Orkade inte ta tag i barnens kläder – skänkte istället till insamling och ibland till bekantas barn. Porslin kändes inte prioriterat att lägga tid och pengar på. Som med mycket annat.

Men nu är jag på gång igen! Älskar 50-60-talsporslin (inte för intet som mitt vardagsporslin är Blå Eld), och har ett par budgivningar på gång på Tradera. Det gäller bara att jag besinnar mig och håller mig till mitt maxpris… Inte alltid det lättaste. Då för några år sedan när jag var i farten sist var det ett flertal gånger, tyvärr, där jag lät mig svepas med i budgivningen och i många fall hade jag ”tur” att någon annan var mer galen än jag, men visst finns det saker i min ägo som landat på ett högre pris än vad de är värda…

Är du en Traderafan?

Märkt: ,

2 tankar om “Porslin och annat på nätet

  1. Lidingömamman 1 februari, 2013 kl. 08:08 Reply

    Jag älskar Tradera. Det jag mest säljer där är barnkläder och barnskor och det är ungefär samma sak som jag köper förutom ett och annat klädesplagg till mig själv. Pengarna sätter jag in på ett speciellt konto och pengarna får sponsra mina utlandsresor.

    • Ett stenkast från Fyndet 4 februari, 2013 kl. 01:26 Reply

      Speciellt konto är bra! Det kör jag också, och därifrån tas pengarna till ”det där extra” på semestern.

Lämna en kommentar