#färgförfan, eller inte

Förra ägarna gillade färg. Både inne och ute. Insidan är åtgärdad. Nu är det ute som ska få en makeover. 

Det blir puts. Och grått. Eller nästan svart. 

Perspektiven är inte identiska vad gäller nuvarande och de photoshoppade bilderna, vilka dessutom ev är snäppet för mörka. Har inte bestämt mig till 100% än. 

Detta är vad som möter mig när jag kommer hem. Inte alls vad jag önskar. Det var inte utsidan jag föll för om jag så säger.  



På baksidan byts altandörren och ena fönstret ut mot ett skjutdörrsparti i glas, samtidigt som det högra fönstret sätts igen. 



Slutligen ersätts badrummets stora fönster mot ett smalare så att jag kan sätta in dusch när jag ger mig på originalet från -74. 


Några tips på färg på ytterdörrarna? Vi använder den ovan. Den andra, mot gatan, leder till pannrummet och används bara i nödfall. 

Taggat:, ,

One thought on “#färgförfan, eller inte

  1. MarveW 19 juli, 2017 kl. 11:07 Reply

    Wow, verkligen en rejäl make over.

Kommentera

