Kök – övriga material och vitvaror

Diskbänk blir förmodligen från Frankes. Dessutom tänker jag ta den 70 djup isf för standard 62-63. Guld värt med de extra cm som blir. En större och en mindre ho. Fullstor, närmare 55 cm, har jag i angränsande tvättstuga.

Bänkskivan på ugn/spissidan kan inte bli annat än VirrVarr i den ljusa kombinationen silver/vit. Jag älskar den!

6943f-virrvarr_silver_matt58

 

Vitt kakel, antingen 15*15 eller 10*30. Svåra beslut..

Golvet idag är mörkt rödbrunt. Trä. Har det även i hall och sovrum, men jag gillar det inte. Är i valet och kvalet om jag ska byta i hallen också, men då blir det ett sånt himla meck.

Forbos laminatgolv Marmoleum Click är lättskötta och snygga. Lutar åt ett rutigt golv, men jag har inte bestämt mig än så planerna kan ändras. Men ett relativt ljust golv tror jag på. Ska leta vidare inspiration för att se hur det kan landa.

Kyl/frysar har jag 2 st som är 1 år gamla. Samsung som funkar hur bra som helst så de får definitivt stanna. Ugn och häll har jag inte funderat över än. Inte heller fläkt, även om jag är mycket förtjust i Fjäråskupan. Fråga är bara vilken modell? DM får stå kvar så länge – det är en ganska ny vit som känns tokigt att göra sig av med.

Tankar på det?

Taggat:, , , , ,

One thought on “Kök – övriga material och vitvaror

  1. /nina 26 januari, 2017 kl. 11:21 Reply

    Kommentar om häll : induktion. Så bra. Men köp en som har bra knappar. Jag har en Electrolux, där det finns ett vred per platta. Enkelt och tydligt, snabbt. Kompisar har märkliga lösningar där man måste klicka på en platta, ställa in den, sedan klicka på nästa… Sjukt omständligt. Bra gui är liksom nödvändigt…. Jag har svart/vitrutigt marmoleum i köket. Älskar det. Skönt att gå på. Snyggt. Mjukt.

Kommentera

