Vad ska göras?

  • Fönsterbyte på nedervåningen
  • Nytt kök
  • Putsa delar av eller hela huset
  • Badrum (fast inte i närtid)

Egentligen är det bara 2 fönster som är ”måsten” – mitt sovrumsfönster (blir galen av att inte kunna ha det öppet, då det inte går att låsa i öppet läge), och som följde av sovrumsfönstret även fönstret i tvättstugan (ligger båda på framsidan, och jag tror det ser illa ut om det ena är nytt och det andra är gammalt.

Men, eftersom mitt mål är att putsa huset, och ett fönster på baksidan ska bytas ut mot en altandörr, och ytterligare ett fönster ska sättas igen, så känns det som att det är lika så gott att ta allt på en gång. Jag ska prata med putsfirman (inte klart vem än) och höra hur de ser på fönsterbyte innan respektive efter en putsning. Det kanske bara är jag som fått för mig att det är svårt att byta fönster utan att förstöra putsen??

Taggat:,

8 thoughts on “Vad ska göras?

  1. Cee 4 januari, 2017 kl. 11:48 Reply

    Spännande! Tror som du att det är bättre att byta fönster innan putsningen.

    • Ett stenkast från Fyndet 5 januari, 2017 kl. 12:35 Reply

      ja, det finns ju risk att man förstör annars. Frågan är bara om det verkligen är behov av nya fönster, eller om det bara är esteten i mig som tycker att alla eller inget ska bytas…

      Mitt sovrum är ett måste. På det följer nog tvättstugans, då de ligger åt samma håll. Sedan ska ett fönster bort i köket och ersättas med en dörr. Ett annat ska sättas igen för att ge mer väggyta. Nåja, får se vad offerterna säger…

      • Cee 5 januari, 2017 kl. 04:33

        Jag förstår esteten i dig. Hade jag råd skulle jag byta alla. Annars bara de som vätter åt samma håll.

  2. /nina 5 januari, 2017 kl. 09:45 Reply

    Det låter i allra högsta grad rimligt att mecka med fönsterbyte innan man ger sig på ytan. Så fundera igenom vartenda fönster och dörrhål, och fixa det först.

    Vad spännande! Vad tänker du dig för kök? Innebär det flytta väggar eller layout eller både och?

    För att inte prata om badrum. Mm mm. Dock inte billigt. Men underbart. Gjorde mitt badrum för 2 år sedan nu och njuter fortfarande av att kliva in på golvvärmen på morgonen.

    • Ett stenkast från Fyndet 5 januari, 2017 kl. 12:34 Reply

      Ja en vägg mot vardagsrummet ska rivas – idag är det så avskiljt så vi använder inte alls det rummet som vi skulle kunna (har tv uppe).

      Nu planlösning och framförallt nytt vad gäller bänkskåp (vill bara ha lådor), inga överskåp, och förhoppninsvis ett ”gammeldags” skafferi med ventil utåt.

      Så en del att ta tag i 🙂

  3. bakedbynola 6 januari, 2017 kl. 03:40 Reply

    Det är uppiggande med lite renovering (även om det kostar). Jag är också sugen på nytt kök för att få lite mer bänkyta.

    • Ett stenkast från Fyndet 6 januari, 2017 kl. 03:52 Reply

      Och jag vill delvis ha mindre 😉 Hatar alla högar som har en förmåga att ackumuleras på en av bänkarna

  4. Maria 9 januari, 2017 kl. 04:41 Reply

    Åh vad kul att du är tillbaka, vi ska också putsa om huset 🙂 I mars! Ser så fram emot det!!

Kommentera

