Kolmården

När barnen var yngre åkte vi ett par somrar på raken till Kolmården och bodde en natt på Vildmarkshotellet. Sis med barn, mina juveler och jag (plus deras far initialt) och barnens mormor och morfar. Ett stort gäng. 

Nu har det gått ett par år sedan förra besöket – vi har nöjt oss med Parken Zoo som ligger ett stenkast från vårt landställe. I år var det dax igen men nu bara barnen och jag. Wildfire lockade. Safaribanan. Savannen (som alltid triggar min Kenyalängtan).

​​
Wildfire – nu med facit i hand ångrar jag att jag fegade ur, men de här 3 var modiga. 5 turer blev det totalt. Knappt några köer. 

 Att ljudlöst glida runt i Safaribanans gondoler och kika på giraffer (favoriten!), älgkalvar på vingliga ben, lejonhannar som leker med ungarna, antiloper, gnuer och alla andra vackra djur, samtidigt som killarna kunde ”hatcha” sina ägg var lixo en win-win. 

Jag har nog vid närmare eftertanke aldrig varit iväg med alla tre barnen själv förut. Sis och jag brukar kampera ihop, och ofta är Mamsen med oxå. Några små duster blev det väl men överlag mycket mysigt att hänga två dagar själv med de här allra finaste ❤️❤️❤️ iväg från vardagen. 

Taggat:,

2 thoughts on “Kolmården

  1. Maria 19 augusti, 2016 kl. 03:13 Reply

    Modig familj! Jag tycker Nyckelpigan på Gröna Lund är lagom för mig. 😉

  2. Teresa 22 augusti, 2016 kl. 09:22 Reply

    Härligt!

Kommentera

