Pärlan i skogen

Semestertider. Började en lång härlig ledighet förra tisdagen. En minisemester till Palma med Mamsen och Sis. Därefter ledigt hemma i stan. Tagit tag i surdegar vad gäller osorterade papper, överfyllda kökslådor,kyl- och frysrensning och inte minst förrådet. 

Och så igår. Efter att ha jobbat hårt i tre dagar, tog jag 1an, som lite oplanerat dök upp i måndags, med mig och åkte till landet. Där är Mamsen, Sis, hennes barn och mina katter sedan ett par dagar. 

Flisan och Zimba hade förärat mig två välkomstgåvor i mitt sovhus. Tack och lov inte istället för chokladbitar på kudden utan placerade vid ingången och bredvid sängen. 


Kusinbarnet E firade 14-årsdag och vi var ett 20-tal ur närmsta släkten som uppvaktade med tårta och sedermera grillat i den stora ladan. 

Väl tillbaks mös vi en stund i stugan innan sängen lockade. 

 

Nu stannar vi nog några timmar i stugan och njuter av sol och semester innan vi styr kosan hemåt. 


Vår snickare Tomas har gjort ett grymt jobb med att återställa 1700-talsstilen på Björnbo. 

Taggat:,

Kommentera

