Palma de Mallorca

Med ett par dagars varsel hängde jag på Sis och mamma till Mallis. Tidigt flyg ned och sent upp gjorde att vi hade 5 härliga dagar på plats.

Dag 1 – promenad i Gamla Stan och middag på La Perla

Dag 2 – tåget upp till Soller genom olivlundar och långa tunnlar. Sedan spårvagn till hamnen och promenad runt där innan ljuvlig lunch med bl.a. Calamares. På kvällen middag på charmiga Patron Lunares

Dag 3 – hop on hop off runt Palma och upp till kastellet Bellver där vi var busiga och tog en öl före kl 12. Tänkte det var berättigat i 32 graders värme. Premiärdrack en Aperol Spritzer vid poolkanten. Åt middag på Tast och beundrade katedralen i kvällsbelysning.

Dag 4 – vi trodde det skulle bli regn och valde bort beachen för Valldemossa. Lite klosterliv, vacker keramik, en minikonsert med stycken av Chopin och kalabalik vid bussen hem. ”Madre Mia” skrek kvinnan bredvid som ville trängas förbi och sedan inte kom med bussen. Ett par droppar regn vid poolen var dagens enda nederbörd. Fotobefriad middag på La Boveda

Dag 5 – underbar frukost med nylagad omelett och färskpressad juice innan vi tog bussen till Illetes där vi fick 4 härliga timmar i varsin solstol med salta bad emellanåt. Låg på en lite platå och slapp sand på handduken. Hann med en stund vid poolen på vårt hotell innan vi styrde hemåt.