Ibland tänker jag, på fullt allvar,

att alla som tänker tanken på att skiljas borde tänka ett extra varv. Eller 100 extra varv. 

Jag säger inte att man ska stanna i en destruktiv relation. Men om det ”bara är tråkigt” så vänd ut och in på dig själv och din respektive för att se om det inte går att få snurr på saker och ting igen. 

För det här livet. Det här livet när man bara får se sina barn halva tiden, ge och ta ett par dagar då och då, det suger. Det suger så jävla hårt”. 

Jag känner mig rånad. Dubbelt upp idag. Rånad på mina barns uppväxt. 

3 thoughts on “Ibland tänker jag, på fullt allvar,

  1. Chili 2 maj, 2016 kl. 08:11 Reply

    Hej jo jag är glad att ”jag stod ut” tills barnen var så stora att de mer eller mindre hade sina egna liv. Men det är svårt att veta vad som är rätt eller fel.

  2. Teresa 2 maj, 2016 kl. 08:32 Reply

    Ja där har jag ”tur” min exman vill inte ha barnen alls
    Men tyvärr hoppas ju ibland tjejerna fortfarande att han ska vilja

  3. Cee 2 maj, 2016 kl. 01:52 Reply

    Jag levde inte i ett destruktivt förhållande. Men att hålla ihop för barnens skulle med någon man inte älskar längre tror jag blir destruktiv till slut. Jag är supernöjd med mitt beslut även om det betyder att jag inte ser barnen hela tiden. Lycklig mamma och pappa, lyckliga barn. Oavsett om man väljer att bo ihop eller inte. Så tror jag.

Kommentera

