Jamen så bra

att mobilen inte släpper genom samtal när sonen står utanför och ringer. Utan nycklar. Inte ett enda missat samtal på listan. 

Och jag halvsover i soffan. 

Han har fått lov att vara hos kompis till 22.45 och sedan ta bussen. Vi pratades vid ca 22.15 och han lovade att ta den bussen. 

Vaknar med ett ryck strax efter 23 av att Sis, som är hos en kompis på Lidingö, ringer. 1an är där, med taxi från mig, för att jag inte svarat och släppt in hnm. 

Kollar förtvivlat på mob. Inga missade samtal. Öht. Ingenting. Varken fr hnm eller fr Sis, som försökt ringa mig. Jag har haft Night mode på tel. Den ryker nu. Inser att Sis tel har uppringningsnr annat än hennes vanliga. Men varför har 1ans nr inte gått igenom? Night mode avstängt! De har ringt på hemnumret, men det hörs ju bara i köket. 

Är det rakryggat på pinnstol som gäller framöver? Med tandpetare i ögonen? Det är ju inte 1ans fel att tekniken fallerar men f-n så surt. Tänk om Sis varit bortrest?! Tänker Yaleman inom kort. 

2 thoughts on “Jamen så bra

  1. Cee 25 april, 2016 kl. 10:22 Reply

    Vi hade Yaleman på huset. Bästa investeringen. Åh de som inte ännu kan memorera en kod kan ju ha bricka. Så smidigt! Klart värt pengarna.

  2. /nina 25 april, 2016 kl. 01:54 Reply

    Jag är så ”daring” att jag inte låser om jag väntar på någon…. men det kanske inte du vågar?

Kommentera

