Ett litet oansenligt sår

resulterade i besök på akuten och penicillin i 10 dagar. 

I fredags kände jag som en blåsa precis nedanför nagelbandet. Litet obehag men inget anmärkningsvärt. 

På lördag hade det blivit en större blåsa, åt det blå hållet. 1177 meddelade att så länge det inte var smärta vid vila så kunde jag avvakta. Om jag dessutom inte hade feber. 

Vaknade vid 01 natten till söndag och tummen bultade och var alldeles svullen och varm. En Ipren och en timme senare sov jag halvtaskigt till 05. 

Ett nytt samtal till 1177 resulterade att jag åkte till Närakuten när den öppnade 08. 

  
Läkaren var inte helt nöjd med det han såg och punkterade snabbt och konstaterade att 10 dagars penicillinkur nog var tillrådligt. 

Fick en tut på tummen och instruktion att dränka med alsolsprit en gång i timmen under resten av dagen. 

  
Nu på 3e dagen börjar den kännas ok. Gott så. 

Taggat:

3 thoughts on “Ett litet oansenligt sår

  1. Cee 19 april, 2016 kl. 08:52 Reply

    Ajajaj det där såg ut att göra ont. Krya på dig.

  2. Maria 19 april, 2016 kl. 09:23 Reply

    Hu, det såg oskönt ut! Hoppas det läker snabbt!

  3. […] åkte jag på en bakterie i tummen mest troligt pga hantering av […]

Kommentera

