En bit in i januari

hoppade jag på Sis utmaning, som hon egentligen bara hade för sig själv. Den är lätt och samtidigt svår. 

Lätt för att den helt enkelt består av 5 km promenad i valfritt tempo.

Svår för att man ska övervinna latmask och eventuellt vädret 31 dagar på raken. 

Och en bonus är att det egentligen är 15.5 mil på 31 dagar, så missar man någon dag eller km här eller där så går det att ta igen. 

Det var nog inte förrän 5 jan jag hoppade på, och då hade jag direkt 3 missade dagar i bagaget. Utslaget på 18 dagar har jag snittat 3,63 km per dag. För de dagar jag gått (11) ligger snittet på 5,94 km. 

Temperaturen har ju vissa dagar inte alls lockat till promenad så jag har sparkat liv i mitt Satskort. Går på bandet om det är allt för bitigt eller halt. 

Har du någon utmaning för januari?

Taggat:,

7 thoughts on “En bit in i januari

  1. Chili 19 januari, 2016 kl. 09:20 Reply

    Nej inte annat än det jag har som årets vision för min blogg. Att vara harmonisk, fri och oberoende. Lätt som en plätt 😉

    • Ett stenkast från Fyndet 20 januari, 2016 kl. 12:25 Reply

      Harmonisk fri och oberoende är bra.
      Jag hoppas att mitt promenerande ska bidra till din första vision. Bra sätt att varva ned på.

  2. ragazzemaria 19 januari, 2016 kl. 10:52 Reply

    Bra utmaning! Jag har hittills promenerat 9,63 mil i januari så jag borde klara ert mål om jag fortsätter i samma takt. Går ju hem från jobbet i princip varje dag + minst en långpromenad på helgerna, men det har verkligen tagit emot nu när kylan är som den är.

    Min utmaning för januari är att göra mina rehabövningar minst 15 tillfällen, just nu ligger jag på 7 så jag hoppas ro i land det. Sen har jag min ständigt pågående yogaeverydamnday-utmaning och den går enligt plan, dvs varje dag. 🙂

    • Ett stenkast från Fyndet 20 januari, 2016 kl. 12:27 Reply

      Du är ju grym på att promenera! Och väldigt impad av ditt yogande!!

      • ragazzemaria 20 januari, 2016 kl. 11:10

        Jag fick liksom igång rutinen när vi hade stegtävling på jobbet ifjol och sen har jag bara pinnat på. Yogan blir allt från 10 minuter till 1-2h beroende på, men minst något litet pass blir det varje dag. Får mig att må mycket bättre, mer lugn i knoppen och smidigare i kroppen liksom. 🙂

  3. Susjos 27 januari, 2016 kl. 12:51 Reply

    Grymt jobbat! Jag kör på med min F&S, och nu på Gran Canaria såg jag till att jogga de flesta dagarna innan ölen och vinet, haha!!

  4. […] har snittet ökat. Jag ligger efter idag, 26 jan, på 4.57 km/dag sett till alla dagar hittills i januari. Om jag exkluderat de dar jag legat på latsidan ser jag nöjt att jag ligger på 6.26 km/dag.  […]

Kommentera

