3:e gången jul

utan mina finaste. Vi firade i söndags med julbord och julklappar. Men det blir så fel. Firandet var med mamma, Lillasyster och hennes barn. 

Lunchen var bra. Förutom en torr Jansson. 

  
På det följde loppans gympauppvisning dit jag faktiskt fick med mig hennes bröder. 

  
Sen kom tomten. 
Eller det hade han ju gjort redan natten till söndag. 

  
Och det är här det inte blir bra. 3 barn får julklappar och 2 tittar på. 3 par tindrande ögon. De andra är inte roade. Vilket jag har full förståelse för. Jag vet inte vilket dom är bättre om 2 år – att jag har Lilljul med mina barn själv, eller att alla kusinerna firar i förväg (eller efter, beroende på hur det faller sig). 

Någon i motsvarande sits med tips?

2an åkte över till pappan igår kväll så får jag sovmorgon. Ettan o Loppan skjutsar jag över efter frukost. Sen kommer tomheten. 

God Jul i stugorna. 🎅🏻

Taggat:

8 thoughts on “3:e gången jul

  1. bakedbynola 23 december, 2015 kl. 09:47 Reply

    Har ju inte varit i situationen själv men varför inte en mix? Ni ses, äter julbord och umgås och du ger klappar när din syster gått hem?

    • Ett stenkast från Fyndet 23 december, 2015 kl. 11:03 Reply

      Ja det hade nog kanske varit bättre. Barnen hade kunnat få klapparna som är fr respektive moster då och resten enskilt.

  2. /nina 23 december, 2015 kl. 10:56 Reply

    Jag har kompisar som delar julafton, dvs barnen är halva dagen hos den ena och halva hos den andra. Vi brukar dela dagarna, så ibland är jag utan dem på julafton, och då kör vi hela kitet på juldagen.

    Jag kan säga att det blir bättre. Mina är nu 13 och 17. Första året var det helvetiskt att inte ha dem på julafton, men då åt jag och mina päron oxfilé och rödvin och låtsades att det inte var jul.

  3. vardagsgladje 23 december, 2015 kl. 06:34 Reply

    När jag inte har barnen på julafton firar jag jul med mig och mina barn och de får sina klappar. Och en annan dag firar vi med släkten – med klappar till kusinerna men ingen julmat.

  4. MarveW 23 december, 2015 kl. 08:46 Reply

    Oj, så svårt. Har tyvärr inga god råd att ge. Hoppas på lite mer flexibilitet så att ni kan fira dela på juldagarna.

  5. MarveW 23 december, 2015 kl. 08:46 Reply

    Önskar en God Jul.

Kommentera

