En snodd lista

Jag snodde en lista. Den finns hos lite olika bloggvänner. Minns inte i skrivande stund vilka som är ”öppna” med sin blogg och inte så jag länkar inte till någon. För säkerhets skull.

Hur gammal är du?
Enkätens mest ångestladdade fråga. Om drygt 60 dagar fyller jag 50. Fifan.

Hur gammal känner du dig?
Inte som nästan 50. Eller det är en definitionsfråga. Jag har inte riktigt ”hängt med” för i min värld minns jag min pappas 50-årsdag, och då var alla gäster mycket gamla.

Var bor du?
Sedan 1,5 år i en villa i norrort. Jag bor där själv med mina barn (halvtid) och katter (heltid). Ibland känns det helt galet att jag har en egen villa.

Vad har du gjort idag?
Jobbat. Har en backlogg som jag betar av. Och så har jag varit på Kungsholmen. Hos Polisen. Hämtat ut sonens stulna mobiltelefon som återfunnits. Halleluja. Än finns det hopp om mänskligeten.  Plus att jag kört lite kvällsjobb remote, och sålt en mobil.

Sommar, höst, vinter eller vår – vilken föredrar du och varför?
Våren är bra. Ljust och fint. November oxå. Mysigt att tända ljus. Och sommaren med semester i vårt älskade sommarhus. Svårt val.

Är du beroende av något?
Internet! 😛 (den stal jag rätt upp och ned från en annan blogg.)

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
New York. Any time. I mitt nästa liv ska jag bo där.

Vad är du på för humör just nu?
Helt ok. Haft en bra dag på jobbet. Blev glad när jag pratade med killen som hittade 1ans mobil. Nöjd att jag via FB fann en granne som kunde hjälpa mig med vattenlåset i handfatet i morse.

Vilket är ditt favoritgodis?
Lakrits och choklad.

Vilken är din favoritaffär?
Rum21. Åhléns. Flash.

Är du en morgon- eller kvällsmänniska?
Både och tror jag. Lägger mig alldeles för sent, och har oftast inga större problem att komma upp på morgoen.

Har du blivit sydd någon gång?
Ja 2. Dels för 5 veckor sedan. 10 stygn i tummen. Dels efter 1ans födelse. 3 stygn.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Hm. Vet inte (och nu får jag väl på moppo av någon som läser här…). Känner mig nog uppskattad av både barn, familj, vänner och kollegor ganska ofta. Men jag kan nog inte peka på en speciell händelse.

Är du blyg?
Inte i jobbsammanhang. Men privat, när det är mycket främmande människor runt (och där blev nog några av bloggläsarna förvånade..)

Vad heter du i andranamn?
Christina

Vill du gifta dig?
No way Jose. Eller vänta. Med rätt papper skrivna. Och rätt kärlek. Så ska jag tänka på saken. Men eftersom barnfabriken är stängd så ser jag inte vitsen.

Har du något smeknamn?
Nä. När jag var yngre hade jag snarare öknamn byggda på mitt eget namn, och dessa vill jag inte sätta på pränt.

 

Taggat:

2 thoughts on “En snodd lista

  1. /nina 3 december, 2015 kl. 09:12 Reply

    Alltså jag tror vi borde gifta oss och flytta ihop! Känner igen så mycket i dina svar. Bor också i eget hus med mina barn, dock radhus, men ibland känns det svindlande.

    Och så 50 år då. Jag är nästan precis ett halvår äldre än du… och det var inte så farligt. Yet another Birthday, liksom.

  2. Lillasyster 3 december, 2015 kl. 06:41 Reply

    Få på moppo?! Aldrig!
    Jag åker gärna till dig och lyfter ur massa hyllor och bär när du har tummen i gips. Fast det är inte så romantiskt kanske 😉
    Du är iallafall världens bästa storasyster!!!
    50 är bara en siffra!!

Kommentera

