Älskar FB

Ibland får jag lite pikar för att jag hänger endel på FB. Men ta mig tusan så mycket gott jag får ut av detta sociala media. 

För någon dryg månad sedan köpte jag två kyl/frysar och missade att beställa/köpa till avemballering och installation. Rätt vad det var hade jag två fullstora (210 cm) enheter på mitt köksgolv. 

Emballage runt om och på ovansidan fixade jag själv. Men så stod de ju i/på ett frigolitblock. Och där gick jag bet. La ut en fråga i en lokal fb-grupp och innan jag visste ordet av stod en tjej från våra hoods i mitt kök och hjälpte mig få dem på plats. Guld!

Nu har jag så gott som stopp i avloppet i ena handfatet. Vattenlåset är original 1973 och sitter som berget. Helt omöjligt att rucka med en hand. La ut en fråga i ovan nämnda grupp. 

  
Det tog inte 3 min så hade pappan till en av loppans kompisar svarat. Han kommer förbi efter dagislämning i morgon. Halleluja. 

Taggat:, ,

3 thoughts on “Älskar FB

  1. MarveW 1 december, 2015 kl. 10:04 Reply

    Jag visste det. Det finns mer medmänsklighet och hjälpsamhet än vi anar. Det är så häftigt.

    • Ett stenkast från Fyndet 1 december, 2015 kl. 10:16 Reply

      Ja men eller hur! Man måste bara våga fråga. Nästa steg blir att annonsera efter kattvakt i jul. Fast då måste det vara ngn jag känner eftersom det är frågan om att släppa in ngn när jag inte är hemma.

  2. Cissi 2 december, 2015 kl. 11:19 Reply

    UNDERBART!! Sociala medier blir vad man gör dem till.

Kommentera

