En säng på en barnvagn på en buss

Jag vet att alla inte har bil. Och förstår att det finns många som inte ens känner någon med bil. Och att man då förstås åker kommunalt när man ska någonstans. Eller kanske taxi om det måste till. 

Idag skulle jag sälja Ebbas växasäng. Den går förvisso att montera isär, men att trava delarna på en barnvagn för att sedan ta bussen hem, det tror jag inte är någon vidare idé. Blev varse det tänkta transportmedlet då jag messade den potentiella köparen att jag pga handen inte kunde hjälpa henne att bära ut till bilen. 

Så sängen finns kvar. 

2 thoughts on “En säng på en barnvagn på en buss

  1. MarveW 8 november, 2015 kl. 01:16 Reply

    Så där har jag varit och jag känner stort tacksamhet att jag gått vidare och tänker mer praktiskt numera. Taxi, hyrbil mm är bra alternativ, alt att fråga vänner.

  2. Kajsa 9 november, 2015 kl. 01:16 Reply

    Det finns bra sätt, och det finns dåliga sätt. Detta var ett dåligt sätt. Men ganska roligt att läsa.

Kommentera

