Det känns som att jag skolkar

Sjukskrivning dag 2 inledd och det känns som att jag skolkar från jobbet. Skolkar. 

Jag ligger ju inte nedbäddad med influensa och 40 graders feber. Inte heller befinner jag mig på intensiven efter en hjärtinfarkt. Jag har ju bara opererat tummen och mår i övrigt bra. 

Eller i övrigt? Jag mår bra. Punkt. Men handkirurgen har beordrar övervägande högläge för handen och hyfsat stilla tillvaro ett par dagar. Dessutom kan jag omöjligt köra bil än. 

Så jag är sjukskriven. Kommer nog dubblera mitt sjukskrivetkonto sett över mina 14 år på företaget med denna operation. Och då behöver jag nästan lägga till vabdagarna för barnen. 

Taggat:

Kommentera

