Ibland, eller ganska ofta, tänker jag

att ”life is too short not to”…

Och sen tänker jag att vad ska folk tänka? Och sen så blir jag sur på Jante.

Efter det blir allt så okonventionellt. Jag har inte obegränsat med medel att splasha till höger och vänster. Det är inte så. Jag har inte cashat hem på en start-up. Men tack vare en kunnig och klok gammelfarfar, en snål farfar och en god far, så finns det några kronor att använda utöver det ordinarie sparandet.

Men så skäms jag. Blir generad. Och så undrar jag vad jag ska lägga mina pengar på. En del lägger jag på andra. På Plan. Och Läkare utan gränser.  Och UNHCR. Och varför inte Barncancerfonden och Cancerfonden. Jag har egentligen inget intresse av att flasha detta här. Det är mer ett rättfärdigande inför mig själv. Att jag köper en väska för alldeles för mycket pengar. SAMTIDIGT som att jag gör någon för någon annan.

Nu till det själviska. Jag vill åka till New York. Min absoluta favoritstad alla kategorier. Ekonomiskt sett kan jag åka i morgon. Fast det skulle ju innebära att jag åker själv. Så jag vill ha sällskap. Jag tänker torsdag – måndag. Ungefär så. Helst någon som varit där 2-3 gånger, minst, tidigare, så att alla stora turist är avverkade. Måndag – fredag går också. Vår ekonomiavdelning säger att jag har för många semesterdagar sparade.

Hänger du på?

Taggat:

3 thoughts on “Ibland, eller ganska ofta, tänker jag

  1. Chili 16 september, 2015 kl. 06:53 Reply

    Haha låter underbart 🙂 Jag har förvisso varit i New York men bara typ en timme… Mellanlandade på flygplatsen några timmar på väg från Florida för några år sedan och tänkte att ”va fan är man i New York så är man”. Alltså tog jag shutteln i till centrum och tog det långa benet före och sprang upp i Empire state building och tog några foton och sprang sedan tillbaka hela vägen till shutteln och hann med en liten marginal med flyget hem…… Men som du skriver, man lever bara en gång så heja på och njut av livet, det är du värd!

  2. bakedbynola 16 september, 2015 kl. 06:36 Reply

    Njut av att du har möjligheten. Önskar att jag kunde hänga på men jag har aldrig varit i NY och semesterdagarna är slut för i år 😦

  3. stdoktor 17 september, 2015 kl. 05:31 Reply

    Klart du ska åka. Och njuuuuta!

Kommentera

