Jamen om det skulle räcka (del 3)

med drivrem, vattenpump och generator.

Nejdå, idag blev jag påkörd i en rondell. Av en tomte i höger fil som fick för sig att det är där man ska ligga om man ska köra ett helt varv.

I en rondell som kl 18 har 2 filer in, kl 15 har en infart (ingen avfart) och kl 12 har 2 filer ut. Både han och jag kom in 18, han till höger om mig. Ser honom och utgår från att han ska ut kl 12. I högra filen. Blev lite förvånad när jag ser honom vrida på ratten och bränna rakt in i höger fram på mig.

Han hade initialt ingen aaaaning om att han gjort fel men insåg nog tillslut att det inte blev rätt. Frågade tom hur han nu skulle köra för att komma tillbaks från var han kom…

Det sura i det hela är ju att trots att det är hans fel får jag stå för 25% av hyrbilskostnaden. Och allt fix med att lämna på verkstad och ordna med hyrbil.

edit: Nu kommer folk och säger att jag gjort fel som lämnat min fil utan att vara uppmärksam… Nåväl, har förklarat hur jag upplevde situationen för försäkringsbolaget så får de väl avgöra rätt och fel.

Taggat:

2 thoughts on “Jamen om det skulle räcka (del 3)

  1. f 13 augusti, 2015 kl. 07:09 Reply

    Så du har träffat på Lagen om Alltings Jävlighet. Kul. Det är bara att djupandas och dra in på det mesta, för har den Lagen väl hittat dig så lär han (ja, han!) inte släppa dig än på ett tag.

    • Ett stenkast från Fyndet 25 augusti, 2015 kl. 11:06 Reply

      Nej men så hoppas jag verkligen att det inte blir 😉 Har inte tid med fler jävligheter…

Kommentera

