Lägervecka

Idag åker killarna iväg på sportläger i en vecka. Det är första gången för båda och de är mycket taggade. Själv är jag hönsmamma när jag sitter 30 mil bort och undrar om de fått med sig allt..

Minns än idag mitt första läger. Det var i Gräsmark utanför Sunne och jag var 7 år. En veckas mini-Lotta-läger och varenda minut var spännande. 

Och seglarlägret på Krokholmen på västkusten som 12-åring. Vi seglade J17-båtar på dagen och satt vid lägerelden och sjöng på kvällarna. 

Önskar killarna en kul vecka med minnen och nya vänner som räcker länge. 

Taggat:

4 thoughts on “Lägervecka

  1. MarveW 21 juni, 2015 kl. 10:51 Reply

    Tänk så många minnen dessa sommarläger ger, minnen för livet. Kul att barnen har den möjligheten.

  2. tantaugusta 22 juni, 2015 kl. 06:58 Reply

    Här var det fotbollsläger förra veckan och friidrottsläger den här veckan. Avslutar lovet med seglarläger. Men samtliga bara dagläger. De är inte så sugna på att sova borta så länge än, framför allt inte Sonen.

  3. Teresa 22 juni, 2015 kl. 07:49 Reply

    Åh va kul
    Killarna kommer säkert ha en toppvecka
    Min minsta tjej är på ridläger den här veckan

  4. […] bara sådär. Fredag morgon då 1an var avlämnad hos sin pappa ihop med diverse prylar för lägret bestämde jag mig hastigt och lustigt för att styra […]

Kommentera

