Min tumme

är inte bruten. Har ingen spricka. Har ledbanden på plats. Men den värker. Är svullen och blå och mår inget vidare.

Skulle klättra genom ett uppklippt hål i ett Gunnebostängsel igår, och fastnade med ryggsäcken så jag tappade balansen. Efter som mitt högerben, det som var så illa åtgången i vintras inte bara en gång, var påväg att sticka var jag tvungen att hugga tag i något, och då hamnade tummen i kläm. Eller vrid. Vet inte riktigt mer än att det gjorde fasligt ont.

Körde hem, med sonens hjälp att vrida nyckeln och släppa handbromsen, och sov genom natten på Ipren. Ringde 1177 vid 6.30 mest för att få lite lugnande ord om att det säkert inte var brutet eftersom jag kunde röra tummen liiite, men fick faktiskt boka en tid. 8.41 (notera den exakta tiden…).

Kom till Löwet, fick vänta någon minut över den bokade, träffade en läkare som drog och tryckte lite och skickade vidare mig till röntgen. Kort väntan där, 3 snabba bilder, och så en något dryg väntan på svar och därmed ett par ord från läkaren. Nåväl, long story short så var inget brutet, det fanns ingen spricka, och ledbanden kändes ok. En kraftig stukning, och inget annat att göra än att avvakta

Taggat:

One thought on “Min tumme

  1. […] där tummen, den har värkt till och från sedan incidenten. Allra värst de första 4 v men nu har det ju […]

Kommentera

