Så. Himla. Kul. 

Ja, så himla kul är det att hänga med 18 st 03:or från fredag lunch till söndag vid 22, och det är så synd att inte fler föräldrar nappar på möjligheten att hänga med på cuper och läger. 

Gänget jag hade i min bil, 2an och 3 till, har sjungit med till bilmusiken, skrattat och snackat 12-årssnack resan upp och ned. Underbart!

Väl på plats har det spelats en väldans massa fotboll förstås. Inalles 12 matcher för våra killar. Alla har spelat minst 7 matcher och det har varit kämparanda nästan genomgående. Några svackor men det tycker jag inte är konstigt. Ena gänget slutade 3a i grundspelet och knep ett silver i finalen. Andra gänget var en hårsmån från vinst i sin grupp (samma målskillnad, färre gjorda mål) och de tog sig till en delad 3e plats. Finfint!

Allt runt omkring – mellis, måltider, förflyttningar, heja på de som spelar, kolla film, lördagsmys, snacka i mörkret – har gått som en dans. Killarna är stendöva och glömska ena sekunden för att lyssna uppmärksammat och göra det efterfrågade i nästa. De är artiga och trevliga. Tackar för det lilla extra dom bjuds. Idag fick jag applåd spontant initierad av en av killarna för att jag trollade fram 22 Max Mål mellan semi och final. Det värmer enormt! 

Nu är alla avlämnade, inkl sonen, och jag sitter med en värkande tumme som jag funderar på om den kan ha fått en spricka eller vad som är på tok. Ingen av killarnas fel dock 😉

Taggat:,

Kommentera

