När man är ”the bad guy”

Vi är på Cup i Falun med 2ans lag. Kom upp lagom till första matchen i 9-manna. Spelade oavgjort i en bra match. Hastade vidare till annan anläggning för dagens andra match där vi tyvärr åkte på stryk. 

Raskt över till förläggningen som även huserar matsal. Det blev en ganska skötsam middag med efterföljande dusch. En stund film med Pirates of the Carribian (dock utan snacks – till killarnas förtret) innan vi skulle runda av för dagen. Då tog det hus i H. 

I 45 minuter har 1/3 av gruppen totalt ignorerat tränarnas och mina tillsägelser och förmaningar om att vara tysta. Initialt pratades det helt ogenerat med vanlig samtalston. Nu är de nere på halvkvävda viskningar men likväl störande. De hostar. Vrider sig på knarrande luftmadrasser. Viskat lite mer. 

Det kom till det läget att jag hotade med indraget lördagsmys varpå förstås de tysta killarna protesterade. Kontrade med att jag tyvärr måste dra alla över en kam då vi har släckt och jag inte ser vilka det är.  

Jag vet inte hur många gånger jag sagt till. Tränarna sagt till. Nästa gång får banne mig vederbörandes föräldrar följa med och hålla ordning på killarna.  Urtråkigt när det blir såhär. 

Taggat:

One thought on “När man är ”the bad guy”

  1. Granntanten 21 juni, 2015 kl. 12:10 Reply

    Och vad gör man sen? När det ändå inte hjälper? När man säger till och får uppkäftiga kommentarer i fejset. Ansvarig men bakbunden och utan befogenheter?

Kommentera

