”Hallå, behöver ett svar angående matchen”

I varje ungdomsförening, må det vara sport, scouter, körer eller annat, finns det vuxna, oftast föräldrar till deltagarna, som antingen leder aktiviteten eller administrerar den. Föräldrar, eller äldre ungdomar, som lägger många timmar per vecka på att planera, kalla, genomföra, samla in pengar, fixa fika – you name it. Inget händer av sig självt.

Man gör det för att man vet att det behövs, för att det för det mesta är roligt, och för att det skapar en gemenskap. Och framförallt för att man vet att det insats man gör kommer våra barn till godo. Lustigt nog är det ofta samma föräldrar som dyker upp i fler sammanhang kring våra barn, och det läggs åtskilliga kvällar i veckan på att snurra runt allt som behövs.

Kan, baserat på ovanstående, någon vänlig själ förklara för mig varför övriga föräldrar – de som ”bara” behöver tacka ja/nej på en kallelse, swisha en peng till insamlingen, eller dyka upp på en och annan fotbollsmatch, HAR SÅ JÄVLA SVÅRT FÖR ATT HÅLLA EN DEADLINE?

Hälsningar frustrerad lagledare

Taggat:, ,

4 thoughts on “”Hallå, behöver ett svar angående matchen”

  1. Linda 28 maj, 2015 kl. 10:55 Reply

    Jag kan verkligen hålla med! Tycker att det minsta man kan begära är att svara i tid till matcher och träningar. Jag vet inte hur många gånger jag jagat barnens pappa kring detta. Ibland vill jag bara skita i det, tycka att det är hans ansvar på pappaveckan, men samtidigt blir barnen lidande som aldrig vet ifall de kan komma på matcher, avslutningen eller vad det nu är.
    Linda

    • Ett stenkast från Fyndet 5 juni, 2015 kl. 10:53 Reply

      Vår ök är att jag svarar på allt och skickar inbjudan via Outlook. Så länge han inte säger att de ska resa bort utgår jag från att killarna kan delta.

      Nu var det mest min irritation över de andra föräldrarnas oförmåga att svara i tid. Och bland dem är knappt någon skild 🙂

  2. haha, jag har också varit lagledare och jag höll på att bryta ihop. Jag fixar inte när folk inte kan göra enkla saker. Så jag har inget svar, but I know the feeling.

Kommentera

