Välkommen maj!

Vilken härlig start på maj det blev. Tidigare i veckan var det regnvarning för stora delar av helgen och det kändes lite tungt med tanke på de planerade aktiviteterna. Men ser man på; lördagens regn påverkade inte i någon större utsträckning och helgen inledde maj på ett alldeles utmärkt sätt. 

1 maj. Fotbollscup med 2an. 2 vinster och en oavgjord i gruppspelet tog laget direkt till kvartsfinal vilken tillika med semin vanns. Nytt oavgjort i finalen vilket renderade i straffsparkar. 11 st kom vi upp i innan vi till slut landade på ett silver. 

 

Lördag morgon var sval och mulen men det luktade inte regn. AIK stod på agendan för dagens Sanktanmatch. 

  

Killarna var lite nervösa med tanke på motståndet men vi inledde fint och avslutade med en 5-2-vinst. Jag får ibland frågan om jag verkligen åker på varenda match och det gör jag inte. Är jag tillgänglig åker jag – tycker det är mycket kul att kolla när detta gänget spelar! Men jag vänder inte in- och ut på mig själv för att se en match. 

Efter en stunds fix hemma var det dax att hämta upp Loppan som skulle på casting på Söder. Hon hade sovit med flätor och var väldigt vågig i håret när vi plockade hennes 3 flätor på pendeln till stan. 

 

Castingen kändes ok men Loppan tyckte det kändes konstigt att både fotografen och assistenten pratade engelska. Mamma jag förstod ju absolut ingenting. Avrundade med fika på lokal. 

Så länge hon tycker det är kul med modellandet fortsätter vi.  Än så länge är det ju inget problem att vara ledig från skolan – får se hur det blir nästa år. Under söndagen kom prel besked att hon var önskad av kunden så det blir nog endel jobb till veckan.

 

Avslutade med middag hos Sis. Idag med 😊

Taggat:, , ,

Kommentera

