Träningsläger och trädgårdsfix

Fotbollskillarna körde läger idag. Jag hade ingen aktiv roll i det hela men med blå himmel och strålande sol, och en deklaration som alternativ, var valet att hänga på Vallen enkelt. 

Vi hade bjudit in Huddinge till 2 träningsmatcher. Målvakterna, dvs 2an och hans kompis stod en match var och spelade back andra matchen. 2ans målvaktsmatch vann de efter fint spel. 

 
Insåg sent att dryga 5 timmar i solen utan faktor inte var helt optimalt. Framförallt inte för mig. 

Kom hem vid 16 och gick lös på trädgården. Premiärklippte gräset. Drog kvickrot. Planterade en tomatplanta, en koriander och en persilja. Sen gjorde jag slag i saken och tog tag i min ölandstok. 3 större buskar som legat löst till länge. Nu rök de. Big time. Rosorna som stod mitt i fick gå hädan de med. 

 
Nu är frågan – magnolia, hängsälg eller något liknande japanskt körsbär?

 

Taggat:

Kommentera

