Fjällen. Inte utan en skida.

Inte igen iaf.

Funderade länge och väl på om jag skulle hänga med till Björnrike nu när jag ändå inte får åka skidor fn. Kom till slut fram till att en veckas semester vore skönt, och en solig dag i fjällen ju borde vara nästan lika härlig utan skidor som med.

När det dessutom visade sig att det fjärde sällskapet i vår grupp inte ville/kunde åka upp förrän tisdag kändes det som att det inte fanns något att fundera över. 

 Sagt och gjort så åkte vi (P, hennes två killar och jag) upp efter lunch på tisdag och mötes av ett dukat tacobord på kvällskvisten. På plats fanns då redan Sis med sina 2 barn och C med dotter. Lägenheten vi hyrt ligger i soutterängdelen av gamla Björnrikegården med direkt access till backar och liftar – helt suveränt.  

I onsdags åkte jag med vännen U, som hyrt stuga med en annan familj 150 m bort, till Hede för lite ärenden. Andra halvan av dagen, knappt, ägnade jag till jobb. Alla var lyriska till skicket på backen när de kom tillbaks och det kändes lite så där .. Klart jag är glad för deras skull men en gnutta bittert är det allt.

Torsdag fm var blåsig och lockade inte alls till utgång. Slöade med en kopp kaffe framför tvn. Vet inte när det hände senast. Tog sedan en promenad och jobbade lite innan After Skin med gänget. 

Fredag och lördag förflöt ungefär lika. Trodde jag bokat en massage men den visade sig vara i Skalet. Tyvärr upptäckte jag det 10 min innan bokad tid – annars hade jag ju kunnat kvista över dit. 

Största besvikelsen var kanske inte den uteblivna skidåkningen, eftersom det faktumet varit känt sedan i januari, utan vädret. Senaste åren har vi haft fint väder stor del av tiden så förväntningarna var höga. Hade sett mig själv sittandes i solen på en fäll med en bok. Så blev det ju inte riktigt..

Nåväl. Det var ett par sköna dagar i mycket trevligt sällskap och läget på stugan kunde ju inte vara bättre! Ställt oss i kö till nästa lov. 



Stugan som är gamla Björnrikegården



Utsikten runt hörnet

Taggat:

One thought on “Fjällen. Inte utan en skida.

  1. tantaugusta 8 mars, 2015 kl. 07:58 Reply

    Åhå, så trist att inte få åka. Men skönt att komma iväg och få lite miljöombyte ändå. Vi hade sol en dag på sportlovet men då låg jag inne i 39 graders feber :(. Hoppas på mer sol och bättre hälsa på påsklovet.

Kommentera

