Färg är det nya vita

I förra villan. I radhuset. Och i nya huset. Vitt. Vitt. Vitt. Jag älskar vitt. 

Jag fortsätter med vitt i kök, vardagsrummen, hall och så. Men nu när killarnas rum genomgår en förvandling (1:an ser sitt rum krympa till förmån för 2:an) så blir det färg! 

1:an önskade något blått eller kanske svart. När jag dök på Jotuns färg St Pauls Blue hos Trendenser föll jag pladask för den. Det är ju en chansning eftersom det inte går att få tag på färgprov men i värsta fall får vi väl måla om. 

Till 2:an, som vill ha rött, letade jag efter något i liknande stil och fann Jotuns Hibiskus. Den har en blå ton vilket jag gillar. I 2:ans rum är det ju egentligen bara väggen mot 1:an som har någon yta att tala om så jag tror inte att det blir för rött. 

Slutligen har jag själv tänkt testa grått i mitt rum. Bloggen Fixa & Dona hade med en bild på färgen Elegant, även den från Jotun, i höstas. En vägg täcks av Elfahyllor som tills vidare kommer att döljas bakom ett ljust draperi så jag hoppas att rummet inte drunknar i den mörka färgen. 

Taggat:,

One thought on “Färg är det nya vita

  1. tantaugusta 8 mars, 2015 kl. 07:55 Reply

    Jag är lite sugen på tapet men eftersom ingen av oss här hemma har något som helst sinne för inredning så vet jag inte om vi vågar. Kanske bäst att hålla sig till vitt? Om än lite tråkigt.

Kommentera

