Våren i Paris

bjuder ena minuten på regn och hagel, för att i nästa visa upp en strålande sol som värmer på näsan.

Lördagen tillbringades på hop on hop off buss, i Notre Dame, på Cafe de Flore, ätandes råbiff till lunch, moules till middag och däremellan dricka en Kir Royal. Vi har promenerat och shoppat lite, men mest insupit atmosfären.

Idag tar vi apostlahästarna mot Sacre Coeur och därifrån vidare med ovan nämnda buss. Beroende på väder och vind får vi se hur många hop off det blir. Georges Pompidou bjuder på Jeff Koons och där tänkte vi kika in. Eiffeltornet en söndag tvivlar jag på så vi avvaktar nog morgondagen där.

Vad gör du en söndag som denna?

Taggat:,

2 thoughts on “Våren i Paris

  1. Granntanten 22 februari, 2015 kl. 04:54 Reply

    Jag har bara komaläge efter chefens kalas igår. Känns lite märkligt, så jag var tvungen att ge mig på att frihandsvirka lite – vad det blir är jag faktiskt osäker på.

  2. Susjos 24 februari, 2015 kl. 08:12 Reply

    Så underbart med en resa till Paris!!!! Ser ut att du njutit till fullo! Och nu skidor i svenska fjällen? Må så gott!

Kommentera

