Jinx

Sträckt rumpmuskel.

Hade jag bara vetat vad som komma skulle så hade jag nog haft andra ursäkter i måndags.

Jag ska bespara er bilder (även om bevis finns), men ett blåmärke om 10*20 cm och en stapplande gång är resultatet av onsdagens vurpa på blanksnö. Polerad snö under 1 cm nysnö.

Läkarens bedömning var massiv sträckning och större blödning av lårmuskulaturen. Ska till sjukgymnasten på måndag. Får se vad han säger.

Tur att det är 4 veckor till sportlovet och ytterligare 4 till Playitas.

#påmedbroddarna

Taggat:

4 thoughts on “Jinx

  1. tantaugusta 24 januari, 2015 kl. 11:03 Reply

    Åh nej! Och ni brukar väl åka skidor på livet om jag inte minns fel.

    Sjukgymnastik är ju urtrist men i sådana här fall nödvändig. Hoppas det går bra.

  2. Ett stenkast från Fyndet 13 februari, 2015 kl. 12:38 Reply

    Sent svar… Ja, skidåkningen är inställd. Åker nog upp några dagar om väderprognosen ser lovande ut ändå. Inleder dock lovet (eftersom den bokade semestern INTE ställs in 🙂 ) med en weekendtur till Paris med mamsen. Gott så.

  3. […] nu räknar jag med att det är färdigt för i vinter. 2 veckor efter den stora vurpan halkade jag på parketten (ja, osannolikt eller hur […]

  4. […] fastnade med ryggsäcken så jag tappade balansen. Efter som mitt högerben, det som var så illa åtgången i vintras inte bara en gång, var påväg att sticka var jag tvungen att hugga tag i något, och då hamnade […]

Kommentera

