Måndag = Städdag

Jo så är det. Om man har en underbar Rut som kommer varannan tisdag måste man för-städa på måndagen. Lego is in da haus och totalt all over the place så 2an mutas lite lätt för att röja undan sina spår.

Loppan hade en kompis över igår och det syns. Ritpapper, lego och Barbie. Stoppar allt i en ikea-kasse så får det röjas senare.

Ettans svettiga träningskläder ligger spridda i hans rum. Meddelat att jag lämnat info till Rut att hon hellre kan göra rent ugnen än att plocka efter honom.

Och nu är det värsta borta så jag skulle eg kunna slutföra själv. Tror jag.

Taggat:, ,

2 thoughts on “Måndag = Städdag

  1. Cissi 20 januari, 2015 kl. 10:09 Reply

    Så där gjorde jag också när vi hade rut. Städade innan. Vissa tycker man är knäpp. Jag sa att jag är ekonomisk då jag inte har lust att betala för att någon ska plocka efter oss. Det räcker gott och väl att få hjälp med dammsugning/tvättagolv osv. Dessutom ville jag inte göra mina ungar helt förslappade.

  2. Granntanten 20 januari, 2015 kl. 04:06 Reply

    Fast det är ju det där att det blir så tufft att göra både och. Vi sade upp Rut i augusti och det är aldrig helt rent överallt längre, inte som det var en gång varannan vecka då. Å andra sidan fattar de jag delar tandkräm med bättre att de ska ta hand om sin egen skit nu, eftersom det oftast är jag som drar största lasset när det gäller själva rengöringen. Hansominte tar golven och byter lakan, jag bossar för resten. Då måste alla ta upp sitt eget lego.

Kommentera

