30. Kom ihåg

Kom ihåg dig själv i vardagen. Kom ihåg din man/sambo/andra hälft om du har en. Tappa inte bort dig och er, om det finns ett ni.

Jag älskar att hänga med på barnens aktiviteter. Barnen är inte min hobby men tiden jag spenderar med dem gör förstås att det är mindre tid för egna aktiviteter och hobbies. Men jag vet att det är viktigt att hitta tid för egna grejer. Sånt som rör mig som vuxen. Middag med vänner – vuxna that is. En bok utan att bli störd. Promenad/jogg/gym.

Det är lätt att glömma sig själv när vardagen vilar tungt på axlarna. Kom ihåg dig själv! Tiden investerad ger mångfalt tillbaka.

Taggat:,

Kommentera

