Jag fick en idé!

Jag vill ju så gärna förmå mig själv att kliva upp strax före 06 och ta en promenad från typ 06 till 06.30 men jag har ju så förbenat svårt att kliva ur sängen. Jag vaknar 05.50 till klockan. Jag ligger och kollar fb, spelar lite wf, kikar in på svd, snoozar ett par gånger, för att till slut kliva ur sängvärmen vid 06.35.

Hade jag bara någon som väntade runt hörnet på att göra mig sällskap så vore det ju ingen match att kliva ur sängen. Har letat efter någon i hooden som vill hänga på denna arla morgonstund, men hittills har försöken inte burit frukt.

Men så fick jag en idé, eftersom vi säkert är fler som skulle vilja men inte känner motivationen. Tänk om vi vore ett gäng runt riket som varje morgon skickade ett mess om promenad, och så kände man att vi var några som i var sin del av landet knatade runt, i vetskap om att 1-2-3-många andra gjorde det samma hemma på sin gata i stan. Efter avslutad prommis skickar man sedan en liten statusuppdatering till resten av gruppen. Är jag helt ute och cyklar? Eller skulle det kunna vara något?

Taggat:, ,

2 thoughts on “Jag fick en idé!

  1. Cissi 24 november, 2014 kl. 04:09 Reply

    Jag är på, i varje fall varannan vecka.

  2. ragazzemaria 25 november, 2014 kl. 10:58 Reply

    Jag är ju så himla morgontrött men skulle verkligen behöva. Imorse kravlade jag mig iaf ur sängen lite tidigare med dina ord i tanken, ett kort yogapass på vardagsrumsgolvet är bättre än en halvtimmes extra snoozande. På många sätt.

    Kanske föreslå din idé i Playitas-gruppen? Någon/några kanske hänger på iaf.

Kommentera

