21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen

  1. Att jag lägger energi på att irritera mig på saker jag inte kan påverka. T.ex. folks trafik(o)vanor.
  2. Att jag inte har en ljusknapp på nedervåningen för belysningen i trappen upp. Måste boka elektriker.
  3. Att det är så enormt svårt, för att inte säga näst intill omöjligt, att hitta en avokado som är ätmogen på vårt ICA. Inte ens de som säljs snordyrt i 2-pack verkar vara redo för konsumtion.
  4. Att godispåsarna för lösgodis är så stora att även barnens veckoranson skramlar på botten och de tycker de fått alldeles förlite
  5. Att fotografen som anlitats av skolan tog usla kort på två av barnen. Det innebär att 12 år svit av julkort bryts.

I övrigt känns allt bra.

Taggat:,

Kommentera

