Äntligen soffa!

Vet inte om jag provsuttit 40-50 soffor vid det här laget. Letat i möbelaffärernas webbshoppar. Kollat vännernas soffor. Funderat.

Mörk eller ljus? 2 soffor eller soffa + fåtöljer? 3:a eller mindre? Mjuk och fluffig eller formfast och inte lika ”puff”-krävande? Vilken sorts ben?

Tillslut hade jag bestämt mig. 2 st 2.5:or. Mörkt tyg. Fluff. Då återstod bara den yttepyttelilla detaljen att välja tyg. Herregud. 15-20 böcker med 3-5 mörkare tyger i varje. Tack för den lixom.

Lånade hem 4 böcker. Rådfrågade Sis. Valde. Antracit. Ekben med kromade hjul. Delux. Vecka 3 vet jag svaret. Håll tummarna att valet är rätt!

Mios Oxford Delux med tyget Nova Antracit

IMG_1687.JPG

Det här är förvisso en 3:a i annat tyg, men ungefär såhär ser den ut.

Taggat:

2 thoughts on “Äntligen soffa!

  1. MarveW 16 november, 2014 kl. 10:47 Reply

    Fint. Lita på magkänslan, det blir säkert ett jättebra val.

    • Ett stenkast från Fyndet 17 november, 2014 kl. 12:45 Reply

      Tack ja jag hoppas det. Det är ju inte helt gratis att shoppa soffa, så man vill ju inte göra en total blunder..

Kommentera

