14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…

jaaa, vad skulle det bli? Jag är hopplöst hobbylös. Och fantasilös vad gäller att hitta en hobby.

Det låter säkert klyschigt, men för närvarande är mina barns sporter min hobby. Jag tycker verkligen, på fullaste allvar, att det är kul att se killarna spela fotboll och loppans gymnastik. Än är det inga tävlingar i gympa, men desto fler fotbollsmatcher under säsong. Senaste 5 åren har dessutom 1an spelat bandy på vintern och då har jag stått där vid sidan och hejat ihop med de andra föräldrarna – mammavecka eller inte.

Men en egen hobby? Jag ska försöka läsa mer. Promenera mer (har halkat lite efter där under hösten). Resa mer blir vanskligt – det är redan ganska mycket av den varan.

Jag får väl kika in hos övriga En rubrik om dagen – bloggare och få lite tips på hobby.

Trevlig helg alla!

Taggat:,

14 thoughts on “14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…

  1. Ks 14 november, 2014 kl. 03:42 Reply

    Skönt att se att du inte skrev ”mina barn” som hobby som jag till min fasa se ibland. Hur kan en persons barn vara dennes hobby? Jag kan möjligtvis sträcka mig till att ”vara med mina barn” är en hobby, men knappt ens det. För mig är hobby detsamma som fritidsintresse och det kan väl knappast ens barn vara?

    Jag är och har aldrig varit någon ”fotbollsmorsa” men jag kan förstå de föräldrar som är det, ja rentav beundra dem. Själv tyckte jag det var öken och pest och stå där och frysa arslet av mig och låtsas intresserad av nåt som jag inte alls var intresserad av. Inte heller tyckte jag det var särskilt kul att tvingas köpa korv, plastpåsar, bingolotter, strumpor eller något av alla andra saker som numera tycks vara ett obligatorium för ”fotbollsmorsor” att shoppa loss på.

    Å andra sidan är jag rackars glad för att dessa föräldrar finns! Jag hoppas bara att de förstår att även om jag inte ställde upp på plan så ställde jag upp för mina – och deras! – barn när det gällde att skjutsa, förhöra läxor eller se till att de fick saft och kex när de låg och solade hos oss.

    • Ett stenkast från Fyndet 15 november, 2014 kl. 07:06 Reply

      Alla insatser på olika håll behövs och ingen aktivitet ska förringas – helt klart.
      Och nej, mina barn är inte min hobby 🙂

  2. tantaugusta 15 november, 2014 kl. 04:06 Reply

    Ja, barnens aktiviteter tar mycket tid. Ibland muttrar vi lite men å andra sidan är det ju vi som både introducerat dem till olika saker och uppmuntrat dem att fortsätta även om intresset ibland dalat lite.

  3. Granntanten 15 november, 2014 kl. 07:01 Reply

    Jag måste göra saker med händerna för att kunna andas. Just nu är det pulsvärmare i en design som ser ut som moulin rouge-klänningar. Urkul och går fort.

    • Ett stenkast från Fyndet 15 november, 2014 kl. 07:04 Reply

      Pulsvärmare?
      Förr (in the old days) stickade jag endel men känner mig inte lockad att återuppta det.
      Nåväl, ska in o läsa hos alla andra och se om jag kan få några uppslag.

      • Granntanten 15 november, 2014 kl. 07:16

        Som vantar fast man slutar där det blir krångligt med fingrarna. :p

        Och sen pärlar jag ju också. Och målar. Syr ibland. Och flest pågående projekt är stickningar. Varför hålla sig till EN sak? :p

      • Ett stenkast från Fyndet 15 november, 2014 kl. 08:06

        Aha, torgmadamvantar?

      • Granntanten 15 november, 2014 kl. 08:50

        Ja, fast kortare. Och utan fingrar alls.

      • Ett stenkast från Fyndet 15 november, 2014 kl. 08:51

        Ok. Måste nog googla bild 🙂

      • Granntanten 15 november, 2014 kl. 09:11

        Jag kan fejsboka över en.

      • Ett stenkast från Fyndet 15 november, 2014 kl. 09:13

        😊

      • Ett stenkast från Fyndet 15 november, 2014 kl. 08:53

        Hittat!
        Gör du på beställning??

      • Granntanten 15 november, 2014 kl. 09:16

        Vet inte. Det beror nog på vad de kostar. Jag är usel på prissättning. Den du fick på bilden är i alpacka och silke/mohair med pärlor.

      • Granntanten 15 november, 2014 kl. 09:17

        Jag kan inte lägga ut bild här, om nån vill vråla, för det är en av de som läser här (som smyger i garderoben) som ska få dem. Ni får se efter jul.

Kommentera

