Fet

Du vet om att du är fet enligt ditt BMI?

Hm, finns det möjligtvis andra sätt att säga det på måntro? Nej då. Straight in my face. Som om jag inte visste att jag bär på för många kilon.

Jaha, så du går 4-5 km ett par tre gånger i veckan? Jaha. Som om det inte var möjligt med mitt BMI.

Har precis varit på hälsoundersökning för en ändring i villkoren på den försäkring jag har via jobbet. Läkaren var på rekommendation av kontakten på försäkringsbolaget, då jag inte har någon husläkare. Att jag inte har någon husläkare beror på att jag, peppar peppar aldrig är sjuk.

Om jag kommer att anlita den läkaren igen? Nja, föga troligt.

Taggat:

10 thoughts on “Fet

  1. ragazzemaria 29 oktober, 2014 kl. 01:42 Reply

    Men gud så osmidigt och otrevligt! Tummen ner för den läkaren!

    • miagnilla 30 oktober, 2014 kl. 05:31 Reply

      Ja tummen ner, och mittenfingret upp!

  2. Ks 29 oktober, 2014 kl. 02:28 Reply

    Nähä, är läkaren rekommenderad av försäkringsbolaget…? Det hade jag aaaaaldrig kunnat gissa…. suck.

  3. Granntanten 29 oktober, 2014 kl. 05:47 Reply

    Jag har fått den av en naprapat en gång. Också ställd som en fråga, t o m mer tydligt. ”Vet du OM att du är överviktig??”

    Öh. Åh fan. Är det _därför_ jag inte får ett par brallor i 38 över arslet?

    GAH.

  4. Lidingömamman 29 oktober, 2014 kl. 09:18 Reply

    De är sjukt osmidiga. Varför inte vara lite peppande istället. Jag har alltid varit väldigt smal och när jag var på hälsoundersökning via jobbet fick jag höra ”om jag inte visste att du åt ordentligt med mat skulle jag skicka dig till ett behandlingshem för anorektiker”. Inte heller kul att höra då jag kämpat hela mitt liv för att väga lite mer.

  5. Jenni 30 oktober, 2014 kl. 03:07 Reply

    Men suck! Vilka osmidiga puckon det finns….

  6. Cissi 30 oktober, 2014 kl. 05:28 Reply

    BMI säger inte ett smack! De som tränar bodybuilding tex är ofta klassade som Fetma… Strunta i det, du vet ju att du promenerar/springer.

  7. miagnilla 30 oktober, 2014 kl. 05:31 Reply

    Otrevlig!!!!

  8. moreliamorelia 2 november, 2014 kl. 08:30 Reply

    Osmidiga jävlar. I klass med dem som gratulerar en till en obefintlig graviditet.
    ”Ehh, jag är inte med barn, jag är bara fet!!”

  9. […] vikt. Jag är ju fet. Jag lider inte. Jag mår bra. Men jag är ju uppenbarligen inte bara överviktig. Och jag VET att […]

Kommentera

