När barnen bryter isen

Sitter vid poolen måndag eftermiddag. 2an simmar runt – lite frustrerad över att inte få hoppa eftersom det ligger andra gäster väldigt nära poolen och de ser inte ut att vilja bli nerskvätta.

Så dyker det upp en kille som ser ut att vara ungefär i 2ans ålder. Kanske lite äldre. Med sig har han storasyster och mamma. Efter en stund snackar killarna hej vilt. På engelska. Jag har för visso hört H säga några meningar, enstaka, på engelska förut, men nu är det långa meningar. Frågor och svar. Inte mycket tvekan. Relativt felfri engelska.

Vi mammor utbyter blickar. Nickar till varandra åt killarna. Som i samförstånd. Över hur lätt det är för barnen att knyta kontakter. Och så börjar även vi prata. På lite håll eftersom vi sitter vi varsin sida av poolen. Men så kommer mitt beställda glas vin ut när jag inte är där och det hamnar vid solstolen bredvid hennes och rätt var det är har vi funnit varandra. Åtminstone på semestervis.

Vi åt en trevlig, och sen middag ihop. Planerade för morgondagens (dagens) aktiviteter, och så körde vi racet från 08 fram till tidiga kvällen. En urtrevlig amerikansk familj vars make/pappa precis åkte hem efter ett par veckors semester i Europa, och där mamma och 2 barn blir kvar ett par veckor till.

Synd att det ska vara så komplicerat som vuxen att börja snacka med någon annan, okänd. Åtminstone känner jag det så.

Skapar du lätt nya kontakter ”bara sådär”?

Taggat:

3 thoughts on “När barnen bryter isen

  1. Susjos 13 augusti, 2014 kl. 12:26 Reply

    Nej, nya kontakter bara ”sådär” är jag inget vidare på. Konstigt egentligen att det ska var så svårt. Barn har det ju oftast mycket lättare! är sååå avis på er Barcelona tripp! Vill och ska dit någon gång! Är hotellet bra och något du kan rekommendera?

  2. miagnilla 13 augusti, 2014 kl. 09:02 Reply

    inte bara så där. urkass. bättre på det som barn. då var det mer ”vad är det värsta som kan hända”. vi brukar dock träffa trevliga typer dagen innan vi ska resa hem. det är konstigt!

  3. Granntanten 14 augusti, 2014 kl. 07:41 Reply

    Jo. Jag gör det. Min man brukar säga att han blev kär i mig för att jag kan prata med vem som helst, när som helst, om vad som helst. Numera himlar han lite med ögonen och säger ”och hur länge som helst”… 😉

Kommentera

