Öppet brev till Sommaren!

Hörru Sommaren!

Nu har du varit här en månad redan, men jag tycker inte du är helt juste. Vi har en väldans massa barn som har sommarlov – de har väntat på dig och allt en bra Sommar har med sig i bagaget.

Bad, ljumma kvällar, måltider ute, fräknar på näsan, utflykter, lata dagar på stranden… Ja, du vet precis vad jag menar. Och vi vuxna. Vi som går på semester alldeles inom kort. Eller kanske redan har lagt ned jobbet för ett par veckor i ditt sällskap. Som vi har längtat! Du kommer så kort tid till oss – varför envisas du med att hålla dig undan? När du ändå gjort dig besväret att komma menar jag.

Tänk vad härligt vi kan få det ihop. Bara du och vi. Och faktiskt, jag är beredd att förlåta dig för att du gömt dig hittills, bara du ser till att ge oss av det vi vet du kan erbjuda. Typ nu! Eller senast fredag.

Vänligen,
Längtar ihjäl mig

Taggat:

8 thoughts on “Öppet brev till Sommaren!

  1. Cissi 1 juli, 2014 kl. 10:24 Reply

    Jag skriver under!

  2. Louise 1 juli, 2014 kl. 12:25 Reply

    Hälsa från mig med även om vi på västkusten fått lite mer sommar än er.

    • Ett stenkast från Fyndet 2 juli, 2014 kl. 04:20 Reply

      Ja ni ser ut att ha lite bättre. Här kom det äntligen lite sol idag, uppblandat med regn och hagelskurar…

  3. tantaugusta 3 juli, 2014 kl. 06:30 Reply

    Nu skiner solen här i Stockholm i alla fall. Knappt jag tror mina ögon. Så bra där, öppna brev verkar ge resultat :).

    • Ett stenkast från Fyndet 3 juli, 2014 kl. 01:48 Reply

      Men så lurade vi blev 🙂 Strålande sol i morse. Gick på promenad. Kom till jobbet, och så plötsligt när jag tittar ut vräker det ned.. Sommarväder..

  4. […] tills sommaren hörsammat tidigare önskemål om att krypa fram från sitt gömsle konstaterar jag glatt att det nog knappt är mer än en timme […]

Kommentera

