Jag lär mig ljuden

Varje bostad har sina egna ljud. Jag lär mig våra nya ljud vartefter. Ingen tv. Låter radion vara av. Vill lära känna våra ljud. Höra avvikelser. Förstå vad som behöver göras.

Högra frysen. Den går på med jämna puckar. Inte den vänstra. Slutar om jag öppnar dörren, men så kan jag ju inte hålla på.

Väggklockan som jag aldrig hört förut. Lustigt. Måste vara att den hänger på väggen.

20140611-234314-85394113.jpg

Duschen. Den hör jag förstås bara när barnen är här. Men då skvalar det. Utgår från att vattnet håller sig på rätt sida tätskiktet.

Bilar på gatan. Eftersom jag inte törs ha sovrumsfönstret öppet på natten är det mest på morgonen jag hör. Barnleveranser till förskolan.

Droppet i stupröret. Det kom ett härligt åskregn i måndags. Kom och försvann lika snabbt. Men stupröret fylldes på och sedan kluckade det.

Det kommer säkert fler vartefter.

Taggat:

3 thoughts on “Jag lär mig ljuden

  1. vardagsgladje 12 juni, 2014 kl. 09:41 Reply

    Mysigt…blir nästan sugen på att flytta 🙂

  2. Cissi 12 juni, 2014 kl. 02:07 Reply

    Härligt med nya ljud. Hoppas allt känns bra.

    Kram!

  3. krickilina 17 juni, 2014 kl. 03:19 Reply

    Så jäkla cool klocka! 🙂

Kommentera

