Tvätt och tumlare

I nya huset har det inte bott barn på länge. Det märks på tvättutrustningen. En gammal tvättmaskin och ett lika gammalt torkskåp. Torkskåpet kan eventuellt vara original -73.

Och så kan jag ju inte ha det. Har de senaste 8 åren köpt 2 omgångar med ny TM och TT. Båda gångerna Cylinda. Och varit nöjd. Men nu verkar det som att Cylinda är no more på tvättfronten. Att ett märke Asko verkar ha ersatt?!

Så vad ska jag köpa? Behöver knappast mer än 5-6 kg men vill ha 1600 varv centrifug. Massa flashiga program är överkurs – 40 & 60 grader. Hel och halv maskin. Ungefär så.

Taggat:

17 thoughts on “Tvätt och tumlare

  1. Kompisen C 22 maj, 2014 kl. 08:45 Reply

    Köp Siemens, såklart! Kramar

  2. eva 22 maj, 2014 kl. 09:00 Reply

    jag säger oxå siemens.

  3. Martina 22 maj, 2014 kl. 09:43 Reply

    Köp en maskin med snabbprogram och med timer. Jag laddar ofta maskinen på morgonen så att den är klar vid hemkomst.

    • Ett stenkast från Fyndet 23 maj, 2014 kl. 02:06 Reply

      Ja Timer missade jag ovan – men det tror jag nog finns på de flesta. Jag gör som du, så är det klart när jag kommer hem utan att ligga och bli skrynkligt.

  4. Mia 23 maj, 2014 kl. 12:08 Reply

    Vi har Asko TM och TT. Funkar perfekt. TM har tom blivit ”översvämmad” men funkar som en klocka i alla fall.

  5. miagnilla 23 maj, 2014 kl. 07:24 Reply

    Siemens har vi. Vi är jättenöjda. De ingick i köpet.
    TM s16-77 TT e 46-37 heter de visst 🙂

  6. Cissi 23 maj, 2014 kl. 07:26 Reply

    Jag har ingen aning. Men jag har en wirlpool i lägenheten. Åh jag uppskattar snabbprogrammen, fördröjd start och att den tvättar i 95 grader.

    • Ett stenkast från Fyndet 23 maj, 2014 kl. 02:08 Reply

      95?? För lakan då? Jag kör mest 40, och så underkläder, lakan och så på 60. Snabb och fördröjd start är nödvändigt!

      • Cissi 23 maj, 2014 kl. 02:40

        Lakarn, vissa dukar. Handdukar ibland.

  7. Maria på Ekollonvägen 23 maj, 2014 kl. 09:44 Reply

    Ska kolla vad vi har. Men vi har 9 kg tror jag och vi har inte ångrat oss en dag att vi tog så stor maskin!! Både torktumlare och tvättmaskin var så stora!

    • Ett stenkast från Fyndet 23 maj, 2014 kl. 02:08 Reply

      Ja kolla gärna och återkom! Har förresten ditt NewBodypaket hemma. Glömde det i måndags 😦

  8. /nina 23 maj, 2014 kl. 07:42 Reply

    Kolla på bäst i test. Det är en bra sajt där dom samlar tester och samtidigt tipsar om billigaste stället. Har köpt flera saker på deras inrådan!

  9. Majjen 26 maj, 2014 kl. 04:18 Reply

    Vi har Bosch och de har funkat i 15 år. Hör för mig att Asko är svenktillverkade produkter. Vi brukar bli rekommenderade deras produkter av Elon-affären där vi handlar.

Kommentera

