Garderobslösning

Jag slängde ut 320 cm garderober ur mitt blivande sovrum inför renoveringen. Det var original 1973, och knappast så fräscha längre.

Med mig till huset har jag en fullhöjds trådbackslösning från Elfa, plus en modul som är ca 110 cm hög. Dessa två tänker jag mig förvara linne och handdukar i. Det som blir kvar blir ju då närmare 230 cm. Detta utrymme har jag tänkt mig inreda med Elfas vägginredning (från bärlist).

 

elfa_1982507

Vad tror ni om det här? Utrymmet till höger är alltså för mina befintliga trådbackar. I mitten blir det ett 90 cm brett segment för hängande kläder – både mina och killarnas, då de enbart kommer att få hurtsar/byråer i sina rum. Byxhängare och två rader skor, och i övrigt några meshkorgar och luftiga hyllplan.

Jag sätter en bärlist hela vägen så att jag enkelt kan byta ut trådbackställningen mot vägghängd inredning när andan faller på och kassan har återhämtat sig.

Taggat:,

6 thoughts on “Garderobslösning

  1. miagnilla 21 maj, 2014 kl. 11:38 Reply

    I love Elfa! And my family 🙂

  2. Granntanten 21 maj, 2014 kl. 07:19 Reply

    Kommer du vilja att de har sina kläder i ditt rum när de blir äldre? Kommer de att vilja det?

    Själva garderobslösningen tycker jag verkar suverän.

    • Ett stenkast från Fyndet 21 maj, 2014 kl. 07:49 Reply

      Nej, alldeles säkert inte – men då får vi hitta på något nytt 🙂

      Dessutom kanske det finns någon annan att dela garderob med när det beger sig 😉

Kommentera

