Jag kan inte skylla på att renoveringen tar sån tid

Att bloggen är eftersatt menar jag. Eftersom jag inte själv renoverar. Jag har lejt bort hela baletten. Jag vet inte om jag borde skämmas? Att jag inte står där på kvällarna med målarfärgsprickiga byxor och slipdamm i håret. Att jag inte river lister, spacklar tapetskarvar, river väggar, och sånt. Att inte varje ledig stund (hur många såna finns det?) tillbringas i nya huset.

Jag har inte ork att skämmas. Mina målare uppskattade arbetets omfattning till ca 100-120 timmar. För att kapa kostnader funderade jag en sväng på att göra det själv. Huset i sig var ju inte helt gratis. Sen började jag räkna. 3 timmar per kväll varannan vecka. I princip noll timmar den andra. 12 timmar varannan helg. 2 månader i kalendertid. Jag la ner det. Ganska omgående.

Så jag skyller på bloggtorka. På vänner. På fint väder. På fotbollsträningar. På jobbet.

Sådär. Då har jag gjort bot. Nu är det bara bättring som gäller. Tjing.

3 thoughts on “Jag kan inte skylla på att renoveringen tar sån tid

  1. Granntanten 21 maj, 2014 kl. 07:10 Reply

    Jag tror det var väldigt klokt gjort. =) Du mår bra av att det blir klart och att det är fint när ni flyttar.

  2. Kompisen C 22 maj, 2014 kl. 08:50 Reply

    Kloka kvinna.

Kommentera

