Blocket etc FTW

Bokhyllan Billy, i stor konkurrens med många andra Billy, fann ett nytt hem i Väsby. 10 min efter att jag lagt ut annonsen.

Bordet Plain, relativt slitet, har även det flytt fältet. Inte via Blocket men via lokala nätloppisen. Till på köpet var det en granne som fick sig ett nytt bord till en bra peng.

Killarnas våningssäng och ett skåp med vitrindörrar har fått nytt hem. Min garderobsvägg i nya huset.

Loppans vagn. En uppsjö tavelramar. Ikväll åker paraplysulkyn. Simpla saker som plastgalgar. Större á la Expedit bokhylla. Det finns en 2:ahandsmarknad för allt. Helt suveränt.

Och du vet väl om att ikeaprylar annonseras gratis på Blocket om du är Familymedlem (gratis). Guld värt för inte så dyra prylar.

Nu kan jag med gott samvete ge mig ut och shoppa en Stringhylla 😊

Taggat:,

4 thoughts on “Blocket etc FTW

  1. Louise 13 maj, 2014 kl. 08:40 Reply

    Härligt att röja och sälja:) Jag finansierade nyss 2 års studier med att tömma förråden på överblivet och sälja på Blocket.

  2. Tingeltangel 20 maj, 2014 kl. 10:50 Reply

    Åh, det var så länge sedan jag läste på din blogg. Spännande med ett nytt hus. Jag körde på vitt, vitt, vitt nästan överallt men vågade ta ut svängen med fondtapeten. Och jag är jättenöjd. Lyckat till med den fortsatta renoveringen.

    • Ett stenkast från Fyndet 21 maj, 2014 kl. 10:54 Reply

      Tack! Det får bli vitt nu att börja med. Sedan går det ju att justera / tapetsera efter. Loppan får rosa döskalletapet – det är hur wild ‘n crazy jag är till att börja med.

Kommentera

