Är det rätt?

Jag har ett jättefint radhus i ett bra område. Grannar som är toppen – framförallt familjen C.

Vardagsrummet i vinkel mot det öppna köket är alldeles, alldeles perfekt.

Den lilla fina trädgården och mitt härliga trädäck rakt ut från vardagsrummet är alldeles, alldeles underbart.

Badrummet behöver på sikt renoveras – framförallt för att stammarna från 1965 behöver bytas.

Föreningen funderar på fönsterbyten för att förbättra uppvärmningsekonomin.

Suterängväggen borde dräneras inom ett par år – med upp- och nedvänd trädgård som resultat.

Men om 2 månader behöver jag inte fundera på något rörande radhuset. Och när jag tänker på det kan jag ibland bli enormt stressad. Har jag gjort rätt som säljer mitt fina radhus? Ska jag verkligen äga en stor villa? Vad gör jag när taket behöver läggas om? När badrummet, från -73, skriker på renovering? När garagetaket, ganska omgående, ska bytas ut.

Och faktum är att inom 3 veckor, ungefär, så bor jag inte här längre. Då har flyttlasset gått till villan. 180 kvm som ska förvaltas. Det känns stort. Och skrämmande. Och ibland lite övermäktigt.

Jag hoppas jag kan sitta i min vilstol på trädäcket om 4-5 år och konstatera att villaköpet var det bästa jag gjort. För barnen. För mig.

Taggat:

2 thoughts on “Är det rätt?

  1. Louise 30 april, 2014 kl. 05:30 Reply

    Det är läskigt att lämna det fungerande mot något ovisst. Det kommer säkert att bli väldigt bra, du har ju en önskan om det där huset annars hade du ju inte köpt det.
    Fixa hantverkare till att byta tak och fixa badrum löser du lätt som en plätt och snart sitter du där på altanen med en kopp kaffe och tänker att radhus det hade sin charm men detta är bättre.

  2. tantaugusta 1 maj, 2014 kl. 05:37 Reply

    Åh, lycka till med flytten och nya boendet!

Kommentera

