Muskelbristning

Fredag morgon. 06.10. Sjukt nöjd att jag gick upp när klockan ringde och inte vände mig om i den varma goa sängen.

3,5 km i ett tempo som låg något högre än det senaste. Soluppgång. Musik i lurarna. 500 m kvar till dusch. Lätt uppförsbacke.

Då. Då när det kändes bra. Då när jag tänkte att det definitivt kan bli en vana. Då när jag började fundera på att utöka distansen från 4 till 5 km. Då snäppte det till i vadmuskelns överkant. Typ i knävecket.

Long story short så genomlevde jag dagen på kaffe och två insmörjningar med Voltaren. Drog till lokala naprapaten på em som relativt snabbt konstaterade muskelbristning.

Behandling på stört. Not nice. Vila över helgen. Extremt lätt när man har 3 aktiva barn och måste röja inför förestående flytt. Återbesök måndag.

Jag tänker Playitas om 10 dagar. Jag tänker att det måtte läka jämrans snabbt. Annars kanske jag måste ligga vid poolen och dricka cava hela dagarna. Och det vore ju lite waste på en träningsresa.

Wish me luck.

Taggat:,

4 thoughts on “Muskelbristning

  1. vardagsgladje 15 mars, 2014 kl. 11:31 Reply

    Håller tummarna!!!!

  2. Singelmamman 15 mars, 2014 kl. 11:48 Reply

    Men fy fan! Om det kan vara till någon tröst är jag också i stadiet åt poolkantshållet och cava än till träning. Men vi har en vecka på oss. Håller tummarna!

  3. Veronica 16 mars, 2014 kl. 05:57 Reply

    😦 Så typiskt. Hoppas på snabb läkning och håller alla tummar jag kan hitta.

  4. Cissi 16 mars, 2014 kl. 01:50 Reply

    Men vilken otur! Du som har ökat sakta men säkert och gjort allt rätt! Attans!! Förstår att det känns trist med träningsresan men jag lovar att du lär få öva både cava-armen och skrattmusklerna!

Kommentera

