22 Februari – Alla scouters dag

Mina barn, de stora, var scouter tills för några år sedan. De var med i en sjöscoutkår, där de trots att det var simkunniga ansågs för små för att få åka ut med båtarna. Lite sjöteori och båtprat, plus knopslagning, hade de väl på sina träffar, men i övrigt tyckte killarna att det mest tramsades. Ledarna hade noll koll vilket var jättetråkigt, och uteaktiviteterna var lätträknade. Jag trodde i min enfald att uteliv var en stor punkt inom scoutrörelsen, men där hade jag fel, iaf vad gäller barnens avdelningar.

Deras far är en hängiven scout, och han är nog lite ledsen över att det inte lockade barnen mer än vad det gjorde. Vi tom köade för att komma in, men väl på plats blev det alltså en besvikelse.

Var redo. Alltid redo.

Taggat:

One thought on “22 Februari – Alla scouters dag

  1. vardagsgladje 22 februari, 2014 kl. 09:38 Reply

    MIna två stora gick oxå på scouterna, men tyckte också att det var för rörigt. Och mycket inomhus var det oxå.

Kommentera

