20 Februari – Slarvighetens dag

Själv tycker jag inte att jag är slarvig. Det tror jag inte omgivningen tycker heller.

Men vad är att vara slarvig? Att inte vara noggrann eller genomtänksam? Är man slarvig av lathet, eller för att man inte ser sin handling, eller brist på, som slarvig. Toleransnivån är helt klart olika individer emellan.

Jag blir galen när ungarna släpper ytterkläderna på golvet i hallen – helt klart ett slarvighetstecken. Där de dessutom är medvetna om vad de gör.

1an har en grym handstil när han vill. Ofta är han dock slarvig, i mina ögon, och hafsar. Själv säger han att han har bråttom, inte att han är slarvig.

Är du slarvig?

Taggat:

Kommentera

