18 Februari – Fotens dag

Fotens dag.

Nu fick jag lite ångest. Mina fötter, eller snarare omvårdnaden om mina fötter, är starkt eftersatt. Borde smörja. Smörja lite mer. Och fila ibland.

Varje gång jag har varit på fotvård tänker jag att det är ett ypperligt tillfälle för omstart. Så mycket enklare att underhålla nyfilade och lena fötter.

Blir det så? Nej, det håller i 3 dagar, sen är jag tillbaks i gamla spår. Tyvärr.

Bortsett från det så har jag fötter som gillar att gå, och som tar mig runt på mina joggingrundor. Fötter som tog ett kliv från stl 37 innan barnen till 38,5, ibland 39, nu för tiden.

Taggat:

6 thoughts on “18 Februari – Fotens dag

  1. vardagsgladje 18 februari, 2014 kl. 10:01 Reply

    Samma här. Fötterna har aldrig riktigt återhämtat sig efter sommarsimskolan i simhallen för några år sedan – varje vardag i fyra veckor.

  2. I mitt huvud 18 februari, 2014 kl. 10:34 Reply

    Problemet med fötter är att de sitter så långt ner, det är så svårt att nå dem…

  3. mariagunilla 19 februari, 2014 kl. 10:53 Reply

    Tänker samma om mina fötter efter att de har fått omvårdnad och ändå låter jag dem vara för länge efteråt.. ett hett tips är att se till att fötterna får kärlek en stund innan er resa!!

    • Ett stenkast från Fyndet 5 mars, 2014 kl. 05:31 Reply

      Ja, tänkte på det. Måste hitta någon att gå till så att de är mjuka och fina innan vandringar, jogg och annat härligt!

Kommentera

