13 Februari – Tandborstbytardagen

Handen på hjärtat. Byter du tandborste en gång i månaden? Eller efter en förkylning? Senast när stråna börjar bli böjda?

Själv byter jag nog oftare – har absolut ingen bacillskräck eller så, men just tandborsten vill jag ha fräsch och fin. Dessutom har jag ett gäng på gång samtidigt, eller åtminstone 2, så att det går att packa undan för resa redan kvällen innan. Tandborsten hade, innan jag började såhär, en tendens att bli kvar hemma.

 

Taggat:

One thought on “13 Februari – Tandborstbytardagen

  1. vardagsgladje 13 februari, 2014 kl. 11:20 Reply

    Jag har en jourtandborste på jobbet som används ca en gång/vecka (eller två då – kväll och morgon). I höstas någon gång kom jag på att jag ALDRIG bytt den utan använt samma i drygt två år (den såg fortfarande ut som ny). Tandkrämen var lika gammal. Snacka om äckelkänsla!!!! Sprang direkt bort till Konsum och köpte nytt.

Kommentera

