11 Februari – Internationella 112-dagen

Ett-Ett-Två

Lätt att slå.

 

Den ramsan kan barnen. Jag hoppas att de inte får nytta av den.

Själv har jag tack och lov bara behövt ringa nödnumret 2 gånger. Första gången var då jag kom hem till min lägenhet, och granndamen låg på golvet framför en annan dörr i trapphuset i en stor blodpöl. Hon hade ramlat och slagit huvudet i ett dörrhandtag. Läskigt. Ambulansen kom fort som ögat, och damen var hemma igen efter några dagar. Men det var lite stressande att ringa 112, och inte få något svar först. Tänkte att damen skulle kola där mitt framför näsan på mig.

 

Har du behövt ringa 112 någon gång?

 

 

 

Taggat:

Kommentera

